Pagina's

15-09-2015

Valentijn special 'Laat mij het zijn'

Laat mij het zijn


die je dagen in woestenij doet verkeren
je benen verzwaard, je hoofd op hol brengt
laat mij het zijn, die je vreugde optilt
je oude ziel vertapt en doet herleven

laat mij je nieuwe zelf ervaren
laat me die gedachte zijn
zonder afspraak zal ik komen
maar reken op me en ik ben er niet

mijn doel is doelloos
mijn rede is een vergif
jouw passie is mijn begeerte
toch begeer ik niet

wat ik weet is even zinloos
als het noemen van een ster
wat ik ervaar, dat kun jij ook zien
niets is nog onopgemerkt

ik ben jouw goedkope speelgoed
dien me vrijwillig aan je op
je kunt me slaan, je kunt me strelen
noem het allemaal maar op

verwacht niets van je
dan de hoer die je voor me bent
wil je niet kennen, niet aan je wennen
blijf vreemd, blijf ongekend

woorden zijn verraders
ontstaan zodra verstand verliest
snel worden ze opgeschreven
fier op de borst vast geniet

stel me in het ongelijk, bedrieg me
lieg me en negeer me
zodat al deze dingen
me herinneren aan leven

want jouw liefde is de jouwe
ik mag je schakel zijn
zoals jij die voor mij bent
zoals ik jou gebruik, voor wie ik ben


Gelukkige Valentijnsdag! 

~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kritisch = analytisch